Saturday, October 10, 2015

Tips penjagaan karpet rumah anda

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,
Saya kembali untuk berkongsi satu perkara atau tips. Tips macamana nak buat karpet freshener atau pewangi karpet. Selalu ada pewangi kereta kan so kali ini saya nak kongsi pewangi karpet. Almaklumlah, nak basuh karpet pun payah,saya paham sangatlah. Jadi ini cara-caranya.

Pertama sediakan bahan-bahan dahulu

1 CAWAN HERBA KERING YANG DAH DIKISAR ATAU DITUMBUK HALUS
1 SUDU BUNGA CENGKIH
1 SUDU CINNAMON
1 SUDU BAKING SODA

Senang je, campurkan semua sekali bahan dan digaul rapi. sebati dan secukup rasa. Kemudian tabur rata di atas karpet anda dan biarkan beberapa minit tau. Bukan dibiarkan beberapa jam, hanya beberapa minit. Last sekali vakum atau guna penyedut hampagas untuk bersihkan karpet anda. Confirm lepas tu karpet anda berbau harum. 

Saya benarkan anda mencuba atau mencopy tips inilah. Ingat cuba yer pastu ceritakanlah keberkesanan idea saya ini.

Bye-bye.

No comments:

Post a Comment

Selamat Berpuasa, Ahln wasahlan Ramadan 2024

 Selamat tahun baru 2024 Serta selamat menyambut kedatangan Ramadan 2024 Sedikit sahaja lagi kita nak sambut Syawal Tapi seperti biasa bulan...