Monday, November 25, 2019

Perkhidmatan phlebotomi / sampling darah dan prosedur veterinar lain untuk haiwan makmal

Jika anda ada haiwan makmal dan memerlukan servis veterinar untuk prosedur pengambilan darah dan prosedur veterinar lain. Kalau anda ada penyelidikan menggunakan haiwan makmal dan memerlukan bantuan khidmat veterinar untuk menjalankan prosedur. Boleh hubungi Dr Mohd Hafidz, doktor veterinar bertauliah berpengalaman dalam bidang haiwan makmal selama 9 tahun.

Haiwan-haiwan makmal ialah tikus, mencit, arnab, hamster dan guinea pig.

Antara prosedur yang disediakan ialah

Pengambilan darah - intravenous, submandibular, intrasaphenous, intracardiac.
Oral gavage
Organ sampling
STZ / diabetes study
necropsy / post mortem servis
Suntikan ubat / cecair

Perkhidmatan pengajaran untuk prosedur haiwan makmal juga disediakan dengan harga yang berpatutan.

Untuk maklumat lebih lanjut boleh hubungi beliau melalui email dr_hafidz@yahoo.com. Email anda akan dijawab dalam masa 24 jam.

2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Salam doktor, saya ingin bertanya saya ada ambil kucing jalanan jantan dan memeliharanya di rumah tanpa mengetahui umur sebenar kucing tersebut. sy juga telah menghantar kucing tersebut untuk di vaksin di jabatan haiwan kerajaan. namun setelah hampir setahun sy menjaganya kucing tersebut selsema dan bersin. pada mulanya sy fikir cuma selsema biasa lalu sy bw ke klinik dan doktor memberi ubat selsema dan antibiotik. setelah habis makan ubat tersebut selsema kucing saya tidak bhenti sampai sekarang. dan sy terus membeli ubat selsema dan memberi makan kepada kucing saya dgn harapan kucing saya akan sembuh. badan kucing saya semakin kurus namun selera makan kucing saya tidak berubah dia masih kuat makan cuma selsema/bersin tidak sembuh. mohon pandangan doktor bkenaan situasi kucing saya. terima kasih.

    ReplyDelete

Selamat Berpuasa, Ahln wasahlan Ramadan 2024

 Selamat tahun baru 2024 Serta selamat menyambut kedatangan Ramadan 2024 Sedikit sahaja lagi kita nak sambut Syawal Tapi seperti biasa bulan...