Thursday, February 24, 2011

90 DESIBEL paling kuat dicatatkan kucing purring..ini dia Smokey dari UK


Bayangkan dengan 90 db ini, telinga mungkin boleh pekak seketika.. kerana kekuatan bunyi seperti ini sama kuat dengan bunyi traktor, kapal terbang boeng 747 mendarat dan bunyi sama bingit dengan bunyi mesin potong rumput. Yang dasyat, Smokey masih boleh purring ketika makan, sambil bercakap atau meow.. Menurut tuan kucing ini, ketika tidur sahaja mereka lagsung tidak kedengaran Smokey purring.. Menakjubkan.

itulah dia gelagat kucing, ciptaan Allah.. membuatkan kita tersenyum bukan. Gelagat haiwan memang tidak pernah membuatkan kita bosan. Berbanding gelagat segelintir manusia..dah diberi title Khalifah Allah di muka bumi tapi dia lak menjadi raja dibumi, Tuhan di bumi ini...lagi dasyat dasyat.

Bila saya investigate dari segi Vet Medicine, beberapa Vet mungkin mengatakan ini berpunca daripada polyps yang wujud di saluran pernafasan, menyebabkan purring kucing ini menjadi lebih kuat dari biasa..
Add Image

No comments:

Post a Comment

Selamat Berpuasa, Ahln wasahlan Ramadan 2024

 Selamat tahun baru 2024 Serta selamat menyambut kedatangan Ramadan 2024 Sedikit sahaja lagi kita nak sambut Syawal Tapi seperti biasa bulan...