Wednesday, February 23, 2011

today is 23 feb 2011 hari Rabu somethings will happen



hari ini rabu 23 feb 2011, tinggal 5 hari sahaja lagi.. sesuatu akan berlaku. Tapi saudara saudari sekalian, today rabu ada sesuatu yang akan berlaku, penting ke tidak saya tidak mahu jelaskan.. cuma tunggu sahaja. apa yang saya lihatkan bulan ini bukanlah bulan kasih sayang seperti yang digambarkan mungkin kerana ackward sangat dengan tanggal 14 feb hari valentine tuu. saya melihat bulan februari 2011 ini satu bulan penantian yang panjang sesangat, walaupun hanya ada 28 hari sahaja berbanding 11 bulan yang lain. bulan ni juga adalah bulan yang penuh penyeksaan, yang perlu untuk ditamatkan segera..

contohnya, di negara Asia belah Arab sana, berapa ratus sudah nyawa melayang kerana inginkan kebebasan sebuah negara baru, menggulingkan diktator2. mungkin..,mungkin bagi saya tamatnya bulan feb ni, akan bakal tamat juga penentangan rakyat. dan juga tamat bulan feb ini bagi saya akan memberikan saya menghirup udara yang lebih segar.. saya akan lebih tenang. itulah yang saya nantikan semenjak 1 feb lagi, suatu jangka masa sekejap iaitu lebih kurang 28 hari tetapi penuh emosi, cabaran, seksaan, keinsafan.

bila tiba masanya bulan mac, saya akan khabarkan seluruh dunia, tentang berita apa yang saya nanti-nantikan sangat. kerana itu semua anugerah Tuhan, kerana saya setiap hari bila tiba di rumah selepas bekerja saya akan bersyukur syukur. Begitu jua apabila berita ini telah tiba di tangan saya, perkara pertama saya akan buat syukur syukur sujud ke atas limpahan kebaikan Allah..


SYUKUR


jangan risau sahabat, saya akan berkongsi kesyukuran saya bersama semua sahabat saya kelak.. dan yang pasti saya akan teruskan perjuangan saya untuk haiwan-haiwan seperti selalu.. ikhlas saya berhenti di sini, sambil menanti 5 hari lagi mendatang syukur pada Allah, segalanya ada hikmah.

Wallahualam

No comments:

Post a Comment

Selamat Berpuasa, Ahln wasahlan Ramadan 2024

 Selamat tahun baru 2024 Serta selamat menyambut kedatangan Ramadan 2024 Sedikit sahaja lagi kita nak sambut Syawal Tapi seperti biasa bulan...